tisdag 5 februari 2013

Dzzt

Den här dagen började inte alls bra. Närmare bestämt så stod jag och fönade håret helt vanligt när fönen med ett DZZT och en kaskad av gnistor beslöt att ge upp. Får väl vara nöjd över att inte hela håret fattade eld, men samtidigt är det svårt att se tillvaron ur en sådan positiv synvinkel när man bara vill STAJLA håret klart och gå till jobbet. Vilket jag nu alltså fick göra med lite fuktig frilla. Hm.

På väg hem från jobbet svängde jag via centrum för att köpa en ny fön, och dessutom om möjlighet skulle bjudas de där stövlarna jag behövde. Och visst hittade jag ett par utan värre problem. Håll i er - i storlek 37. Jo, 38:orna var alldeles glappa. Vad är juttun? Varför har jag så små fötter helt plötsligt? Detta är andra paret 37:or jag köper inom loppet av några månader. Klagar inte. Klagar inte alls.

Mikrofoten kuittar.

2 kommentarer:

  1. Mina skidskor från förr i tiden är i storlek FYRTIO, likaså några spikskor från samma tid (jag var väl kring 16 då). Fast jag har trettiosju idag. Obegripligt.

    SvaraRadera
  2. Jamen samma här. VAD var grejen med stora skor förr? Har nog flera par 40:or från högstadietiden. Liksom - what?

    SvaraRadera