onsdag 27 februari 2013

Sånt man går och tänker på

Ska jag säga någonting som inte alls är avslappnande? Att surfa på Ikeas sidor. Ibland får jag för mig att jag ska kolla lite, eftersom jag på något vis har en liten önskan om att få köpa lite vardagsrumsmöbler och riktigt inreda med någon trevlig bokhylla, tv-bänk och något bord och sådär. Skulle vara roligt att ta några kompisar under armen och dra till Haparanda någon helg och shoppa möbler.

Men i samma stund vardagsrumsmöblerna på ikea.com radar upp sig på skärmen blir jag stressad. Får beslutsångest bara av att titta på det hela. Och så tänker jag på att jag måste få sålt grejerna jag har, och så vet jag inte vad jag vill ha och så får jag angst för att det nog ändå inte skulle blir som jag har tänkt. Och så stänger jag ner hela fönstret och blundar hårt och tänker på nyfödda griskultingar, kanske utan bakben, en stund istället. Hu.

Annan grej jag funderar på: varför har jag så inihelskotta svaga triceps? Nu kan ju folk skratta högt en stund och sedan med myndig röst säga att "Jamen Maja, du är ju ganska svag hela du, flicka lilla". Jag vet att jag inte är någon hulk. Nu menar jag liksom i förhållande till andra muskelgrupper. Eftersom jag har så jäkla svårt att klara smala armhävningar, ni vet med armbågarna intill kroppen. Jag vill tro att det är teknikfel, för SÅ klen kan den ju inte vara, lilla trissen. Eller så kan den.

Jaha. Ikväll hittade jag en dokumentär om de hårdaste fängelserna i Ryssland på Youtube. Ett av dem var i Sibirien, så ni kan ju tänka er hurudan meininki det var där. Sådant upplyftande den här onsdagen.

2 kommentarer:

  1. Hehe, vet faktiskt precis (eller nåja, TROR jag vet) vad du menar med triceps-grejen. För mig är det axlarna. Totalt värdelösa. Plus att den ena i tiderna fått för sig att den kan hoppa ur led lite när den vill. Mycket frustrerande. Men kommer ihåg en instruktör (pytteliten var hon, men stark som...ja, starkare än jag iallafall på bodypump-mått mätt) som sa just det, att alla har nån muskelgrupp nånstans som inte liksom riktigt håller standarden. Det var ju inte så lätt att tro när man såg henne lyfta typ sin egen vikt på stången, men så är det väl. I know the feeling (fast jag nu lite fuskat med pumpandet på sistone). Fast lika bra är vi ändå.

    H: Anna M.

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske? Helst skulle jag förstås vilja att det är fråga om teknikfel så att man bara snabbt kan rätta till det och bli Jetestark. Fast jag vet inte. Får väl skaffa PT?

    SvaraRadera