onsdag 29 augusti 2012

Snabbt

"Nej, det är först på torsdag" sa jag i telefon idag under ett jobbsamtal. "Torsdag är imorgon" svarade personen i andra ändan av tråden. Visst ja. Det är ju helt sjukt vad veckorna går fort! Jag tyckte precis det var måndag morgon imorse, och så är det i själva verket torsdag imorgon. Majgaad.

Börjar vara riktig höstfiilis ute nu. Dra mig baklänges, men jag gillar det faktiskt. Lite rugg och fräscha höstdofter. Ingenting går ju såklart upp emot sommar och indianhetta och stranden och saltvatten och mera hetta, men när det nu inte blev någon sommar i år så kan man liksom ge upp nu och sluta vänta. Bara vara i hösten istället. Men barfota i sandalerna är jag fortfarande. Kommer nog att vara en tid ännu. Så man får vicka på tårna lite, menar jag.

Fick en ny jobbtelefon idag också. Ingen mer vikarielur för mig, en alldeles egen har jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar