måndag 27 augusti 2012

Det ska vara skottpeng på sådant

Förra veckan en kväll var jag ute och sprang en sen länk. På hemvägen tog jag en lov via min gamla lågstadieskola, och det var så fridfullt och tyst där i grannskapet. Tills jag plötsligt hörde en kvinna gallskrika på en sidogata "EIIIII! MENE POIS! UÄÄÄH! MENE POIS!!!" så att det fullkomligen ekade. "Herregud, nu blir någon överfallen" tänkte jag. "Herregud, vad gör jag nu?".

Då såg jag att det inte var något överfall, i alla fall inte ett sådant som jag redan hann måla upp i min fantasi. Det var däremot en hundattack av två Rottweilers, som sedan lämnade kvinnan, tog till flykten, sprang snett över gatan och försvann. Tydligen vet man inte vems hundarna är, och jag såg att det stod om saken på tidningen efteråt. 


Är mycket glad över att kvinnan verkar ha gjort det till polissak, för det ska det också vara. Hade jag befunnit mig 50 meter längre fram hade det varit jag. Nog är det nu fan om man måste börja ha hagelbössan med sig när man är ute och springer.

3 kommentarer:

  1. Som f.d. (int gambel :)) skidskytt så sku he säkert ga bra, men ja har för me at int man riktit får bära vapen i tätort hu som helst...? :P

    Nåväl, tu får ta ti mut elder skrämseltekniken iställe...ta me en halv löödaskorv elder na Dracula-mundering så ska e no ga vägen.

    Resultate boodi väl bli liiti som på s. 19 i följande broschyrer...ti ha fastna i minne som na åv ti mest onaturli bilda man kan hitt på hunda. Hedi eina siir na gott elder intressant som naan star o veivar me bakom fotografen o troligen talar me e me "babyaccent" o hedi anna siir naating som e extremt rädd för..:D Säkert olika fotografer me olika metoder fö ti få djur o småbarn ti halls istill...:P

    http://www.toyota.fi/cars/new_cars/land_cruiser/ebrochure-accessories.tmex.brochure

    http://www.toyota.fi/Images/RAV4_varusteet_2009_tcm304-980518.pdf

    SvaraRadera
  2. Får å får - man får int ha lös hundan som attackerar folk helder. Så na löödaskorv elder pjasasi ska int nan vänt se!

    Ja hoppas fan att di fick fast bådi hundan å äägarn. Tokode e int eins na ti leik me.

    SvaraRadera
  3. Ne nå he e ju te vi talar om så...;)

    Nädå, he har du rätt i, he kan ju ga på tok på allvar...synd at int hunda överlag "fötjänar" ti vara lös. Fö me sku di få vara lös fast jämt om di sku klar åv e, men sådee haståt komber int ja på na fleir en Pers hund som kvalificera...:)

    SvaraRadera