söndag 12 augusti 2012

Augustikväll

For till skären igårkväll. Bastun var så lämpligt varm när jag kom dit att det bara var att inta plats på laven. Ett par dopp senare traskade jag upp till villan, fick kaffe och tittade faktiskt på spjutfinalen. Hittills har jag inte tittat ett dugg på OS. Förutom Sandells' lopp häromveckan, faktiskt. Jag har som bekant inte ro att hänga framför tv:n, jag tråkas ihjäl efter två och en halv minut. Men visst, spjutet gick att titta på en stund.

Tassade hem genom skogen i mörkret sedan. Mamma tog avsked med orden "Janne hade haft en björn på sin gård här. Hejdå.". Jag smög mitt tystaste, men inte en enda björn hittade jag på väg till bilen. En mus prasslade och pep i riset, men det var all djurlik aktivitet jag fick ta del av.

Idag är planen att mest slappa och ha det bra, men också att baxa ut min ugnsform i containerstorlek och fixa lunchlådor för många dagar framåt. Var till butiken och bunkrade maletkött, champinjoner, paprika och allt möjligt igår. Få se om det blir topp eller flopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar