lördag 30 april 2011

Riktigt säkert?

När jag lägger mig för att sova på fredagskvällarna är jag alltid lite orolig för att på något vis ha räknat fel. Att det inte alls är fredag, utan till exempel torsdag. Hur kan jag vara säker på att jag får slappna av och sova ut? Tänk om jag har blandat ihop dagarna och egentligen borde jobba imorgon!

Så på fredagskvällarna måste jag alltid försäkra mig om att det är fredag och ingenting annat innan jag börjar sova. Till exempel: jamen visst sa vi "hyvää viikonloppua" innan vi gick hem idag? Då måste ju alla andra hålla med om att det helg? Och visst var jag på det sedvanliga fredagspasset på gymmet? Det måste ju vara fredag då. Visst snurrade Hauskat kotivideot på Nelonen här tidigare ikväll? Det kommer ju på fredagar. Visst traskade någon sjungande förbi här på gatan med en öl för en stund sedan? Sådant låter nog mera som fredag än torsdag.

När jag har kommit på tillräckligt många exempel på att det är fredag och jag får sova i lugn och ro - då sluter jag ögonen. Med tanke på att jag inte ännu under mitt liv någonsin har gått till skola/jobb på en ledig dag av misstag, så tycker man ju att man borde lita på sig själv snart. Men nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar