lördag 23 april 2011

MC

Motorcyklar beskådade. Intressant detta med mc-mässor, för det är sällan man på en och samma plats får beskåda lika många stora magar, illasittande skinnjackor och ytterst tunna hår bakåtdragna i hästsvans. Dessutom finns det en stor marknad för t-skjortor med så kallade lustiga texter, triballogon och flames.

Regeln som aldrig får frångås: T-skjortor får aldrig ha texter i stil med ISÄNTÄ, ÄIJÄ, PAPPA BETALAR, och så vidare. Aldrig någonsin. Det är aldrig snyggt, aldrig roligt, aldrig fyndigt. Aldrig kläder med texter på, minns mina ord! Varje gång jag ser någon iklädd sådant vill jag gå fram och vrida om lillfingret på dem. Triballogon och flames är också alltid förbjudet. Aldrig flames, aldrig tribalkrääsä.

Likadant med sådant som det står Harley Davidson på. Sådant har man bara inte på sig. Inte någonsin. Om man inte har långt svart hår och vistas på Calle, ni kokkolabor vet vad jag talar om.

7 kommentarer:

  1. Hitta du naa som VAR värt ti skåda tå?

    SvaraRadera
  2. Jå, en och annan peedi noo. Skåda int BARA på magona, tribaltröjona å hästsvansan.

    Men mc-mässon i Kokkola e ganska klen överlag, he e dömde sama varinda år... Men några svart Honda paja ja noo på:)Å prova några hjälm.

    SvaraRadera
  3. Jag anar feber...;)

    SvaraRadera
  4. Alltså Maja, tu e för härrli! Ja ha suti å skratta så tåran ha runni! Tu har verkligen förgyllt min dag!
    Tack! Vonna

    SvaraRadera
  5. Bubba >> Feber veit ja int om man kan kall e tå man int eins kan kör mopo. Men alltjämt rolit ti skåda på snygga hojar. En lillan stånd iaf:)

    Vonna >> Tack du!:D Ja e sjölv en trogen följare åv tin blogg!

    SvaraRadera
  6. Hihi... Ja vejt precis vem du menar som bruk finns vi Calles... Å vi va på Mp-messut idag, å vem tror int du star på gååle tå vi kom!

    SvaraRadera
  7. Han va säkert all dagan... Han verkar VERLIGEN tyck om HD, tror int att an har na ana klääden än stzinnvästn å HD-paiton:D

    SvaraRadera