måndag 17 januari 2011

Lågsäsong

Det är en seg och långvarig bloggtorka som råder här hos mig. Har visserligen försökt gräva i hjärnbarken och klämma fram inlägg med mer eller mindre jämna mellanrum. Men i ärlighetens namn är det mest konstgjord andning för att inte den här bloggen ska dö tråkdöden. Risken finns för all del ändå.

För vad ska man skriva om riktigt? När man inte tycker att man riktigt har något att komma med. Jag vill inte egentligen skriva om någonting som händer innanför sjukhusets väggar, för jag tycker som sagt inte att sådant hör hemma i cyberrymden. Jobb är liksom jobb, och bloggen handlar om det som händer förutom det. Men om det inte händer så himla mycket annat? Det är liksom bara vardagslunk hos mig. Och trots att jag eeelskar vardagslunken som sådan så inbjuder den inte direkt till några rafflande bloggidéer.

Nu vintertid i denna rysliga köld rör man sig inte så väldigt mycket på allmänna platser så att man får se underliga saker och andra konstigheter. Man ilar bara snabbt till butiken och skyndar in på gymmet ur kölden där ute. Eller packar på sig kläder och är ute och springer i snö och mörker. Inte särskilt inspirerande för att kläcka kreativa blogginlägg.

Sedan har jag förvisso sett - och även nominerats till - dessa listor som cirkulerar i bloggvärlden. De där som går ut på att man ska skriva om givna rubriker varje dag. Men jag tog en titt på listan och rös. "Dina rädslor", "Vad är kärlek?", "Dina aspirationer" och annat gravallvarligt och äckligt personligt. Om jag någon gång känner för att blogga om sådant så ska det ske av egen inspiration och vilja, inte för att pliktskyldigt följa en lista.

Men se där. Det blev visst ett blogginlägg idag också. Nu ska jag gå och lägga mig. God natt.

3 kommentarer:

  1. Men! Jag läser alltid då du skriver (Google Reader!)och du skriver fint och klokt och lagom vardagligt och ofta väldigt roligt (iaf tilltalas jag, det är generna från norra Österbotten) Skriv på du om du bara orkar för allt, faktiskt allt uppskattas!

    SvaraRadera
  2. Ah, äntligen en som fattar vad som funkar - SMICKER!;D Då ska jag genast se till att klämma ihop en rad eller två. Ps, du glömde nämna att jag dessutom är snygg och cool;)

    Allvarligt talat så blir jag nästan lite generat smickrad av att någon följer mig med Google Reader. Tack, tack Cecilia för dina snälla ord om bloggen:)

    SvaraRadera
  3. Och så är du snygg och cool också. :)

    SvaraRadera