lördag 1 juni 2013

Ljuvligt

Mmm. Hann njuta i solen någon timme innan jag trampade iväg i ett tropiskt hett Kokkola för lite fredagsträning på gymmet. Stum i låren sedan gårdagens backträning, men vid gott mod, kanske man kan säga. När jag kom hem klippte jag gräset medan jag ändå var igång och träningsklädd, och så var det sval dusch som gällde. På det lite kvällsmat, och det var en förbannat god sådan. Sån tur att man är vuxen och själv får bestämma vad man ska äta.

Kvällen tillbringade vi på Bryggan såklart. Alldeles varmt och vindstilla. Så varmt att man fick klä av sig där man satt i kvällssolen. Ännu tjugo före elva när vi bröt upp var det hur varmt som helst. Sånt händer ju knappt ens i juli en gång. Och det är fortfarande bara maj. Detta är ju ljuvligt.

Idag (om vi räknar detta som fredag ännu, trots att det är över tolvslaget redan) har jag förresten jobbat exakt två år på mitt nuvarande jobb! Två år har gått hejdlöst snabbt. När man sommarjobbade kändes det som om två månaders sammanhängande heltidsjobb var jättelänge, man kunde knappt ens föreställa sig hur det skulle vara att jobba så - året runt. Och nu har två år bara susat förbi. Obemärkt.

I den här vackra kvällssolen åkte jag hem sen. Och det var den bryggfredagen.

1 kommentar:

  1. Så vackert där är vid bryggan! Och visst är det nu vi ska njuta, sommaren är kort, och speciellt kan man väl räkna de riktigt soliga och varma dagarna.

    SvaraRadera