söndag 16 juni 2013

Sol och gräs och sådär

Hann njuta en stund i solen idag. Det var najs. Lite musik i örat denna gång, som omväxling till podcasterna jag annars roar mig med. Och det kom så många fiilislåtar som passar perfekt till klarblå himmel med små, lätta molntussar på. Efter ett par timmar tätnade molntussarna och det där blåa syntes inte mera. Synd på så rara ärtor.

Sedan fick jag börja njuta av annat istället. Till exempel att en av mina schyssta grannar helt spontant började klippa gräset. Till och med den gemensamma delen som lite har fallit på mitt ansvar eftersom den plätten råkar ligga närmast mig. Som är så brant och svår. Den blev nu klippt i rask takt utan att jag behövde lyfta ett finger. Pep ett litet tack åt grannen och var nöjd. Det verkar bara bo schyssta grannar på det här stället. Gillar't.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar