onsdag 26 juni 2013

Hårtvätt retro style

Drog till skären igårkväll. Där var det fint, må ni tro, varmt och vindstilla. Man kunde lätt sitta och sola på en varm bergshäll nere vid vattnet klockan tjugo före tio. Det är ju knappt så man kan tro att det är sant.
Parenteserna hade just badat bastu, men jag nöjde mig med att simma lite. Varmt i vattnet var det också.

Jag passade på att tvätta håret retro style med tvättfat och grejer. Bra mycket roligare att tvätta håret på det viset och att avsluta med ett svalt dopp än att stå i någon duschkabin och trampa. 

Oh well. Det blev ganska sent innan jag kunde slita mig och åka hem. Solen färgade himlen orange när jag traskade iväg till bilen. Lite avis på föräldraskapet som fick stanna kvar var jag allt. Det är så jävla bra där ute i skären.

Tydligen reagerade mitt hår på något vis på det där retrotvättandet och att det alltså lufttorkade i solen istället för att fönas torrt, för när jag vaknade imorse var håret - lockigt. Alldeles krulligt i topparna. Som Joey Tempest med utväxt permanent. Lustigt. Inte så sniggt, men lustigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar