måndag 3 juni 2013

Ibland har man tur

Lustigt. Jag har alltid älskat syréner, det sade jag redan för tre år sedan. Så köper man sig ett hem med en egen liten gård. Mitt i smällkalla vintern köper man det. I ena hörnet av ens trädgård hukar ett träd, men på grund av all snö har man ingen aning om vilket slags träd det är. Man flyttar in, sommaren kommer - och så visar det sig att trädet är just en syrén. Av alla träd så står min absoluta favoritart med mängder av doftande blommor på min egen gård och är alldeles min. Ibland klaffar saker och ting nästan skrämmande bra.

2 kommentarer:

  1. Ja! Grattis! Inte såg jag heller vad det var för träd hela vägen mellan oss och grannarna. Och så visar det sig att det är syrener. Gamla, höga. Och de blommar vänligt nog lika mycket på vår sida, alldeles gratis. Älska såna grannar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syréner är bäst! Och goda grannar också, såklart :)

      Radera