torsdag 27 juni 2013

Åsktorsdag

Tur att man inte är den åskrädda sorten. Det var nämligen ett rejält åskväder över Kokkola idag. Alldeles mörkt ute, ljungande blixtar och skarpa knallar. Problem att få datorerna att funka och så vidare. Men barnen var så duktiga så, där vi satt och jobbade medan åskan levde om där ute.

Eftersom det nu regnade hade jag inte så bråttom hem eller till stranden efter jobbet, som jag annars brukar. Tog en sväng via stan och POFF så fastnade två klänningar i handen när jag gick förbi. Så kan det gå. Men bra så, klänningar kan man ju som kvinna inte få för många av.

Det var uppehållsväder när jag cyklade till gymmet, riktigt mysigt i den varma, tryckande kvällen. Nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar och sedan börjar det bli tack och god natt för min del. Det var väl ungefär det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar