måndag 17 juni 2013

Jodå, Eja, tackar som frågar!

Då och då sover jag ganska okej. Främst på morgnarna, då. Då sover jag alltför bra. Fast inatt har jag knappt sovit någonting alls. För det första kom jag "sent" hem från Bryggan. HAHAHA, vilken fossil jag känner mig som nu. Klockan var nämligen strax före tolv, så särskilt rock'n'rollsent var det ju inte. Men ändå blev det sent. För jag hade som lust att pynja på med allt möjligt, för det kändes så tråkigt att gå och lägga sig.

Lade mig någon gång på småtimmarna, och sedan har jag slumrat och vaknar och slumrat igen. Mellan tre och fyra låg jag och vickade på tårna och kände mig oerhört pigg. Bläddrade runt lite på Instagram och funderade på världsliga saker. Gryningtimmarna gick åt till att blunda lite och somna till ibland.

Men fördelen med detta! Är att om man inte riktigt somnar så kan man inte heller riktigt vakna. För man är redan vaken. Så det var med ett muntert visslande jag klev upp i sanslöst god tid och började arbetsveckan. Satt till och med i soffan och kollade Facebook innan jag drog iväg till jobbet. Och som vanligt är jag skarp som en nyvässad morakniv när jag har sovit lite dåligt. Alla sinnen på helspänn. Alert. Margaret Thatcher lär ska ha sovit fyra timmar per natt, och hon lär väl ha uträttat ett och annat på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar