lördag 22 juni 2013

Midsommar - nu börjar det!

Ojojoj så glest det har blivit på sistone. Man skulle ju nästan kunna tro att jag har semester. Det har jag nu händelsevis inte ännu, men väl ett förlängt midsommarveckoslut som sig bör. Igår på midsommarafton styrde jag ut i skären framåt eftermiddagen för att sola och bada, dock inte dricka Piña Colada.

Knappt hade jag hunnit sätta min fot på bryggan innan jag möttes av den här mycket, mycket nöjde typen som stolt kom körande i sin nya båt, som han precis hade sjösatt. Nöjd var förresten bara förnamnet. Det är roligt att ha båt, verkar det som. Och klart man ska ha en båt i skären. Särskilt om man har drömt om en i flera år.

Inga sju blommor under kudden, men en bukett Veronicor i alla fall. Blomplockning är en ganska trevlig sommarsyssla som omväxling mellan solande på terrass och simmande i viken.

Sedan fick jag god mat på samma terrass. Det var fisk i alla former, och det är ju som bekant det bästa jag vet. Lax som tas direkt ur den bolmande rökugnen och ställs på bordet bara att börja karva åt sig av - finns det något bättre?

När kvällen kom åkte jag hem och vi samlades hos mig och badade bastu och drack lite vin i goda vänners lag. Bra kombo detta med varm bastu och kallt, vitt vin ute på gården när man stod och svalkade sig lite mellan vändorna. En bra stund badade vi, och när mitt ansikte hade antagit samma färg som ett stoppljus ansåg i alla fall jag mig vara klar. Sedan var det sedvanligt kvällsmys, och till sist som resultatet av en ingivelse en sväng ut till Harrbåda för att stå barfota i sanden och titta ut mot havet. Det var fint, tack för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar