lördag 29 juni 2013

Nå äntligen!

Eftersom det är lite mulet ute idag har jag tillbringat förmiddagen med att städa. Jag prioriterar som sagt lite annat sommartid. Ungefär att vara ute i solen, simma, sola, träna, sitta på Bryggan, vara i skären, dricka vin, sitta på terrass, åka båt, umgås med kompisar, njuta, äta rökt fisk - sedan någonstans kommer "städa" i prioriteringslistan. Alltså rätt långt ner.

Någonstans måste man dock ta tag i saken, och det gjorde jag nu. Eftersom ingen av de ovan nämnda sakerna var på agendan. Dammsög, moppade, städade muggen - jag låg till och med på knä och skrubbade golvkaklen i hörnen med en svamp. Den är lite klurig, min toalett, inte den mest smidiga att städa precis. Men den är i alla fall ROSA. Jo, det är den. Till och med själva toalettstolen är rosa, liksom golvkaklen och väggarna. Men så är jag ju också en pRiNsEsSa LuLz. Prinsessor har rosa toaletter.

Nu sitter jag som vanligt i soffan och väntar på att golven ska torka så att man kan röra på sig. Sedan tänkte jag dra till och klippa gräset medan jag ändå håller på. Och sedan ska jag sitta och vänta på min lillebror som är på väg hit. Har sett honom senast i julas, tror jag. Lilliplutten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar