torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

Jaha, gott folk. Då var det påsklov, då. Efter jobbet drog jag en sväng till apoteket, där det inte var någon kö, och till butiken, där det VAR kö. Butikerna är stängda en sketen fredag och folk beter sig som om man aldrig mera ska få chansen att HANDLA MAAAAT.

Segade på här hemma och drog först ganska sent ut på en löpsväng. Och så skönt väder det var! Isknaster under skorna, ibland grusknaster, ett par minusgrader, friskt och trevligt i luften. I ett radhusområde sniffade jag mig förresten fram till att man hade poppat popcorn, i övrigt var det bara jag och den fräscha luften och det knastrande underlaget.

Ikväll har jag lekt pizza. Det gör man genom att svepa ihop en kvällsmat bestående av en omelett med skinkstrimlor och oregano. Smakar pizza men är mycket bättre. Hade tänkt kröna verket med en mugg starkt och bra kaffe, men jag... orkade inte. Sitter istället här och bloggar och stirrar på det brinnande ljuset och allmänt myspyser.

 Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar