torsdag 28 mars 2013

Dude, wtf?!

Det här gör jag ganska ofta:

Har ett plagg som jag måste tvätta, eftersom jag behöver det plagget dagen därpå. Låt säga att det är en ljus kofta. Så har jag inte riktigt något annat som är i samma färg, så jag får gå och skrapa ihop lämpliga kläder, kanske hittar något plagg här och något där, och till sist har jag sådär hjälpligt skramlat ihop till i alla fall några plagg att tvätta.

Fyller maskinen, startar programmet. När kanske tjugo minuter har gått ser jag som en händelse att koftan jag ursprungligen skulle tvätta hänger på en krok i hallen. Och att jag nu tvättar en hel maskin random kläder, när det jag egentligen skulle tvätta inte har hittat fram till tvättmaskinstrumman.

Varför gör jag så? Här sitter jag nu med tröjan jag skulle tvätta PÅ MIG och maskinen brummar i bakgrunden. Blev så irriterad så jag kokade kaffe i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar