måndag 11 mars 2013

En liten blond stund

Beställde ett skärmskydd till iPhonen häromdagen, en sådan där plasthinna ni vet. I lördags satt jag och pillade fast skyddet enligt alla konstens regler medan jag väntade på min vän N som var på väg på eftermiddagskaffe. Pillade var ordet. Jag satt nog i gott och väl tjugo minuter och arbetade med fanskapet. Det var så tunt och bubbligt så jag höll på att få nervsammanbrott på kuppen. Alltid var det någon millimeter snett åt något håll, och hur jag än arbetade så blev det minibubblor någonstans.

N klev in och tog en titt på vad det riktigt var jag satt och svor åt. Nå, undra på att det var krångligt, tyckte hon. Det jag satt och försökte applicera på skärmen var nämligen omslagsplasten. Den bit plastfilm som låg bland det upprivna emballaget var den som skulle sitta på skärmen. 

Det var avsevärt mycket enklare att fästa skyddsplasten på telefonen jämfört med en sladdrig bit omslagsplast. Märkte jag.

3 kommentarer:

  1. Ti e no liiti onödit knepi i vilket fall, dock kan ja ju bidra me ett tips: appliceringen e enklast ti få til i t.ex. dusch/våtutrymmen tå e er fuktit ter (vått golv etc...) pga att e int flyger omkring na damm i lufte tå!

    SvaraRadera
  2. Hördu! Släng iväg ett mejl så att jag kan bjuda in dej till min blogg! förnamn.efternamn@gmail.com! :)

    Hälsar en Svan i mycket nyare tappning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooo! Så det blir blogg? Jag blir så glad! Ska genast göra det:)

      Radera