tisdag 5 mars 2013

Fifty shades of grey

Det är överlag tråkigt med folk som klagar på vädret. Särskilt min pappa har svårt med det. Vädret är nu vad det är, liksom. Ingen vits att klaga på sådant som man inte kan påverka. Dessutom är de som klagar på vädret ofta sådana som verkligen påverkas minimalt av det. Alltså kanske en kontorsråtta som sitter inne i sin box hela dagen och inte har för vana att dra ut och springa långlänkar efter jobbet, som vi säger som så. Man tycker ju att vädret inte har så stor betydelse för en sådan person, rätta mig om jag har fel. Sällan hör man en skogshuggare eller en husbyggare klaga på vädret, fast de kanske är ganska beroende av det.

 
Men idag var det verkligen mindre lockande förhållanden på utsidan. Grått, snålblåst, vassa snöflingor som yrde i ansiktet. Den där intensiva gråheten, och den där iskalla vinden genom märg och ben. Inte alls särskilt kul. När man skulle hoppas på många plusgrader, sol, bar asfalt och fågelkvitter. 

Jag klagar inte det minsta på vädret, märkväl. Jag tycker bara inte om årstiden, det är bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar