fredag 8 mars 2013

Det gick tungt

Skulle bara ta en mikronap efter jobbet och sedan avsluta veckan på bästa sätt med ett pass Bodypump på gymmet. Och så vaknar man med ett ryck, inser att man har försovit sig och att passet börjar strax. Jag. Blir. Så. Sur. Svor en lång och besviken ramsa, kanske persehelvetti, minns inte så noga. Jag hade verkligen behövt den urladdningen, eftersom jag känner mig så förbannat trött hela tiden. Skulle vilja riktigt matta ut musklerna också, inte vara obestämbart slö i hela kroppen.

Nå, fick ta till något slags surrogat, så jag snörde på mig skorna och stack och sprang istället. Och det blev en tung, tung länk. Det började aldrig lätta, så som det oftast gör efter en stund när man kommer igång. Det var flåsigt och segt, fick liksom arbeta mig fram hela vägen.

Som tur var åtminstone vyerna fina, för jag sprang en sväng via Brudskär. Alltså där är nog så vackert. Jag vet att åsikterna går isär om Brudskär. Vissa ser inte alls charmen i de dyra, dyra havstomterna med ibland små ruckel till bostäder. Man tycker att det är överprissatt och sådär. Men jag tycker att det är så fiilis där. Just min stil. Små, gulliga, gamla hus vid stranden. Olika färger och fasoner på husen, många av dem som små Villa Villekullabyggnader fast i miniatyr. Och nu var det bara vinter och ändå så vackert. Tänk till sommaren om man skulle få sitta på sin lilla gistna trätrappa och höra måsarna skräna. Aaah.

När jag kom hem och nästan dog av utmattning - låg och vred mig på hallgolvet och flåsade och kved - kändes det verkligen som om jag hade gjort någonting. Duschade och skulle precis slänga lite mat på spisen - när jag märkte att det var just maten som saknades. Åååååååh vad jobbiiiiigt. Pallrade mig iväg till butiken, darrig i knäna, hungrig, trött, ganska omotiverad. Men sedan, efter att ha vridit in maten, snackat lite i telefon och andats djupt några gånger började jag känna mig som människa igen. Dammsög, moppade, slängde ut mattor, skurade muggen till och med. Satte mig sedan i skräddarställning på golvet och pysslade med lite grejer samtidigt som jag drack kaffe.

Det har varit en lång vecka. Jag har haft många olika slags program hela tiden, och dessutom dragits med denna utmattande trötthet. Varit tvungen att panikvila på soffan då och då, sedan dragit iväg på nästa programpunkt. Den här helgen kommer riktigt lägligt. Ska sova ut lite, träffa lite vänner, ha lite trevligt och slappa lite. Sådana är planerna, peeps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar