tisdag 24 juli 2012

Njuta


Oj, en sådan skön dag! Jag har tillbringat den på stranden, med mest den här utsikten. Det har varit så varmt och soligt och skönt, och en lätt bris fläktade så skönt på playan. Där har jag läst lite i min bok, lyssnat på några bra podcasts och Filip och Fredriks gamla sommarprat som jag inte hade hört förr.

Druckit kaffe ur lilla rosa termosmuggen, tittat på folk och bara n-j-u-t-i-t, ity att vara i solen är det bästaste bästa jag vet. Om det nu mot förmodan skulle ha undgått någon. En riktig njutardag på semestern. Har laddat solljus så mycket jag bara hunnit i timme efter timme efter timme.

Framåt kvällen trevligt kaffesällskap, snicksnack och fnissande i köket. Och sist av allt en sen kvällslänk längs Sundet. Där höll änderna på att slå sig till ro för natten, de kurade ihop sig i gräset på sundstranden och plirade bara blygt på en när man tassade förbi. Det var lätt jogg med betoning på njutning som gällde. För att liksom fortsätta dagens tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar