lördag 7 juli 2012

Någonting som börjar på S

Och det fantastiska och väldigt speciella som inträffade var att jag idag har fått mitt livs allra första semester. En riktig, fullständig, fullång, betald sådan. Och nog så förtjänad, det kan jag till och med räcka upp handen och säga själv utan att skämmas. Den här semestern har föregåtts av många år av studier, sommarjobb, studier, sommarjobb, och senaste sommar av bara helt vanligt jobb.

Har tillbringat kvällen på villan, där vi tillsammans med en efterlängtad lillebror som äntligen förstod att komma till Österbotten en sväng har simmat, ätit kvällsmat på terrassen, njutit i solen och druckit kaffe (jag) samt rott ut nät med pappa (han). En sväng via Bryggan där jag sedan länge hade bestämt träff för en vi-har-fått-semester-öl tillsammans med B. Hon hade nämligen också den goda smaken att pricka in semesterstarten just idag.

Semester alltså. Känns lite ovant faktiskt.

2 kommentarer: