fredag 13 juli 2012

Fredagsprogram

Den här fredagen hoppade jag i bilen och åkte till Vasa. Detta för att hälsa på min goda vän E med familj. Det visade sig dessutom vara ett väldigt smart drag, eftersom jag lämnade ett regnigt Kokkola bakom mig och anlände till ett Vasa som vilade i strålande sol.

Det blev lite husesyn, lite snack och lite kaffe på en gassande solig terrass. Satt i timtal och bara njöt i strålarnas värme. Ah!

På hemvägen styrde jag via skären, där jag tiggde åt mig lite kvällsmat och kokade en panna pinsamt svagt kaffe åt mig. Jo, jag fick skarva i med snabbkaffe i koppen för att det ens skulle gå att dricka. Är inte så haka på detta med att koka på gasspis, tydligen. Sedan tog jag ett kallt nakendopp i en tyst, spegellugn vik innan jag åkte hem.

Det var det, det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar