måndag 28 februari 2011

Piggelin

Imorse hände det igen, det där som inte sker särskilt ofta, men som då och då bara - sker. Jag vaknade pigg och utvilad, och det kändes inte som ett dödsstaff att tvingas kravla sig upp ur den varma sängen och påbörja dagen. Tvärtom. Måndag morgon, pigg som en saltgurka! Pigg!

Sådana dagar är det extra inspirerande att börja på med dagen. Man har energi att lägga på saker, och det känns bra. Om dessa dagar bara ville komma oftare! Svårt att säga vad det beror på, för i mitt fall verkar inte antal timmar sömn ha någonting alls att göra med saken. Tvärtom har jag vakat sent i helgen, festat och legat halvdöd på soffan hela halva söndagen. Ätit dåligt (morgonkaffe klockan sex på kvällen, till exempel) och levt ytterst ostrukturerat. Dessutom var natten till måndagen kort, sov flera kortare knyckar och vaknade däremellan. Resultatet blev en pigg och produktiv måndag. Ingen ordning alls. Men skit samma, så länge man är pigg och glad. Pigg i alla fall.

Nu ska jag betala lite räkningar och sedan ta natten i god tid. Både präktigt och vuxet, som ni hör. Kommer antagligen att resultera att jag vaknar dödsslut och vresig och snoozar i 45 minuter imorgon bitti.

3 kommentarer:

  1. Tror mig ha föklaringen. Undrar om int du fungerar lika som kusin diin, ja vil minns at an mena at man arbeitar som bäst daan baket så int naan ska märk at naating e feil (under tiden på sverigebåtarna)...:D

    SvaraRadera
  2. Tu har verkligen ett otroligt minne va gälder he som släktingan min ha sagt. Gälland bränd peparkakona å dylikt:)

    He låter heilt klart som nating M sku ha kuna säj. Å he ligger noo nating i e å. Man hals kanski meir på tåånan tå man veit att man har förutsättningan imot se. Fast - ja gokänder int att ja sku ha hadd krapula nameir på måndan..!:)

    SvaraRadera
  3. Ja e som en lillan båån, allt fastnar! :D (utom toko som sku vara viktigt ti minns)

    SvaraRadera