tisdag 15 februari 2011

Varning, varning

Jag är egentligen lite allergisk mot gnällbloggar i stil med "uhuu, stackars mej... uhuu, synd om mej... uhuu... så jobbigt för mej", men sorry, nu har jag faktiskt lite leidon. Ganska mycket. För positiv energi - var god surfa vidare. Inte? Skyll er själva då.

Jag har inte alls haft en bra dag. En riktigt pissig sådan. Jag har klåpat och ballat och blundrat, allt har skitit sig, jag har sagt fel och ringt åt fel och gjort fel. Jag har frusit som en liten skunk hela dagen, händer och fötter som isklumpar. Cykeln gick trögt som i sirap, och jag orkade inte kolla vad problemet var. Om det var dåligt med luft i ringarna, is någonstans, eller om det bara är så där trögt att cykla när det är 26 minusgrader. Dessutom kniper och värker det, men krämp- och sjukdomsbloggar är jag riktigt dödligt allergisk mot, så jag tänker inte ens gå in på det. Och jag sitter och skriver på den här jobbiga praktikredogörelsen. Som bara blir längre och längre, för att jag hela tiden inser vilka delar jag bör ha med.

y7uy7uuyygfvfgjhmnhg

Vet ni vad det där är? Det är det som bildas när man har leidon och bankar pannan i tangentbordet så där smått.

Nähäpp. Nu ska jag ta mig i kragen, banka ner lite text till, och så anser jag att den här dagens arbete är klart. Man får skriva uppmuntrande pussar och kramar och allmänna hejarop i kommentatorsfältet. Man får också skriva en praktikrapport i sin helhet och maila mig den, men det betvivlar jag att någon vill.

12 kommentarer:

  1. Kom igen Maja, you can do it! Kämpa kämpa, du kan no, lite till lite till, du ser ju målet, du vill ju dit!

    :)

    SvaraRadera
  2. Pussar och kramar och heja heja!
    Man får säg som Bosundgubben: He ska ju vaar betär!(Halva febr är över nu redan)Mamma

    SvaraRadera
  3. Heja Maja BIT IHOP! Du klarar e, du e SUVERÄN! Puss och kram! Sofi och Vindi, Chrille e å me på ett höön

    SvaraRadera
  4. Men Maja, int kan man i dehär åldern bank hövo i tangentbooli :D Måsta faktiskt skratt liiti! :)

    SvaraRadera
  5. Släng ut dataskrälli å ta en öl! :)

    Försöker skick positiva tankar åt de men ja veit hu jävlot he kan kännas så kämpa på! Ta liivi åv en krukväxt om he känns beter elder ta en laaaaaangan varman dusch! :)

    SvaraRadera
  6. MAJA MAJA MAJA! Du fixar e :)

    SvaraRadera
  7. Klen tröst i deheer skede, men he känns ännu värr saan om du skuter skrivandet på framtiden o lagar e föst et några år. Främst tå du saan ha laga feedi e på allt för kort tid fö ti motver den långa pausen...

    Dessutom ere ju riktit rolit tå man har e feedi o he närmar ju se hela tiden?

    SvaraRadera
  8. Heja heja, kära Maja! Att ens skriva något på sidan om arbetet utnämner jag till en bedrift i sig! Om det tröstar dig alls det minsta kan jag berätta min "dagens": fick ett (evighetslångt) mail av en respondent i min gradu som systematiskt tuggade sönder typ hela mitt formulär, fråga för fråga...kritiserade allt! Så att sånt :P Kramar/E i Borgå

    SvaraRadera
  9. "Cheer up, the worst is yet to come!" (och förstås hejahejapussokram). Älskade förresten pannan-mot-tangentbordet-texten, hahaha!

    SvaraRadera
  10. Kram till dig! Ibland orkar man inte vara positiv och då går det inte att låtsas heller. Lika bra det. Efter regn kommer solsken!

    SvaraRadera
  11. Nina >> Tu låter nästan som ein åv dömde gubban som springer breiver stziiderspåri i VM;D

    Anonym >> Men MAMMAAAAA.... piiiinsamt tå puss tå aader sir!;D

    Sohvi >> Tack för uppbackningen. Speciellt lillpussn från Vindi hjälpa. Puss tibaka!:)

    Miika >> Men vatå "i den här åldern"?:D Tycker du ja e gambel? Ja tycker int!;D

    Emma >> Ah, absolut mest lockand alternatiivi hittills. Fundera på ti fara ti Kärrynpyörä på karaoke baket inlämning;)

    Sajmon >> Lätt fö te ti säj! Men thäänx, som di säjr i Amerikat.

    Bubba >> Sant förvisso. Fast nu fick ja liiti angst över att ja gapa så mytji om deher... He e ju alltså int gradu e er fråga om, utan en futtig rapport... (som bleiv 47 siido inklusive bilagona). Hu mytji ska ja månne piip över gradu san..?:-S

    Borgå-E >> Jo, det där med att skriva efter klockan fyra och åtta timmars jobb är inte så inspirerande. Tycker att jag är så grön ännu att jag måste använda maximal tankeverksamhet på jobbet. Att sedan fortsätta kvällstid är ganska segt. Menmen, med lite envishet, så! Tråkigt det där med formulären, man kan ju hoppas att det var befogad kritik iaf..? Så att det innebar en förbättring? För kritik bara för kritiken skull är ju onödig:-/ Lycka till på praktiken! Kram:)

    Jonna >> Tack, det värmde! Och ibland hjälper det faktiskt att banka huvudet mot någonting hårt. Skulle känna för att gå ut och dra ett Ronja Rövardotter-skrik också, men ska spara det tills jag är på landet... :) Kram!

    Bitte >> Tack! Jo, det går bra att anstränga sig lite över sin förmåga när man vet att det är för en begränsad tid. Men ändå så tryter tålamodet och orken lite ibland. Bra att avreagera sig lite och sedan gå vidare:)

    SvaraRadera
  12. Jaaaaa...ja troodd du hadd feedi he rei, menmen...det positiva e väl at ifall hedi du nu ha skapa int har 45 siidå bilagona (VILKET JA INT TROR!!) så boodi du ju ha typ halva avhandling i princip feedi tå??

    SvaraRadera