onsdag 2 februari 2011

Wow

Jag har idag fått beröm för min bil! Visserligen av en femåring pojke, men det värmde ändå mitt stolta bilägarhjärta när den lille parveln som stod med sin mamma och tankade hennes bil gick över till min sida där jag stod och gjorde samma sak. "Har du en sån bil? Wow!". Han sa WOW! Den där lilla typen gjorde min dag.


Idag efter jobbet drog jag via biblioteket på väg hem. Lånade lite viktiga böcker som jag ska läsa. Den ena om talstörningar hos MS-sjuka, och den andra om Afasi. Det gäller att fördjupa sig lite. Och inga problem med tillbakalämnandet denna gång, för nu är det ju facklitteratur. Det är skönlitterära böcker som jag omöjligt kan komma ihåg att returnera.

Dessutom beställde jag en bok på nätet också. "De e bare köp å köp" som Emils pappa skulle ha sagt. Men jag anser själv att det är väl investerade pengar. Kunskap kan man satsa lite extra på.

4 kommentarer:

  1. Är SÅ med dig. Det finns en paragraf i mitt inre budgetsystem där det står att "facklitteratur får dock anskaffas obegränsat".

    SvaraRadera
  2. Jomen sånt man har nytta av på jobbet eller inom studierna är ju givet! Sånt får man satsa på. Speciellt böcker, det sved inte det minsta att den var rätt dyr (eller dyr och dyr, men sådär mätt i makaroner så var den ganska många portioner), för det var ju en BOK som jag behöver i mitt YRKE:)

    Helt rätt, Cecilia!

    SvaraRadera
  3. Man blir nästan lite nyfiken på vad du har för bil?
    Om det är häftigt för en 5-åring måste det vara typ Blixten McQueen eller nåt annat kännspakt du åker omkring i?

    SvaraRadera
  4. Jessica >> Det är typ en sån! Till sommaren tänkte jag tona rutorna, tejpa på flames och fixa sådana där jättesnygga, blåa neonljus under bilen;)

    SvaraRadera