söndag 20 februari 2011

Uppdatering - denna vecka

Om någon förresten är intresserad av vad en Maja har pysslat med den senaste tiden (förutom att banka huvudet mot datortangenter), så kan jag ge er ett par snabba exempel.


I måndags drog jag pälsmössan tätt kring huvudet, paketerade in den här lilla outfiten och stack och hälsade på en god vän med två barn, varav det ena var alldeles färskt och doftade ny bebis. Bebisen var ytterst söt och somnade som en liten räka i min famn.


Resten av veckans timmar utöver arbetstid gick i stort sett åt till att påta på med rapporten, och i fredags när jag var klar med pärsen hämtades jag upp av päronen och brodern för att gå ut och äta. Det var alldeles väldigt gott, och bäst av allt var det stoooora glaset vin som jag avnjöt. Om jag inte hade haft mamma och pappa med mig och det var en så kallad Civiliserad Afton så skulle jag gärna ha dragit i mig åtta glas till och sedan dragit till Kärrynpyörä och sjungit karaoke som avslutning på veckan... Nå, vi tar det nästa gång

3 kommentarer:

  1. Ujj, hä va jo tilåmää mumin ;)

    SvaraRadera
  2. Jå, visst va e gullo? Nästan så man sku vila vara beibi sjölv så man sku få ha såde stiili klääden :D

    SvaraRadera
  3. Faktiskt så sko ja vila hitt en lilla my t-paito åt mi. ja hadd en gang fö längsaan, men ho vaalt så uppnöjt så ja fick släng ä :P

    SvaraRadera