fredag 16 juli 2010

Suger åt mig som en svamp

Jag vet att det kan tyckas egocentriskt och självgott att räkna upp komplimanger man får. Men med tanke på att man i mitt jobb får höra en hel del elakheter av dementa åldringar så blir man alldeles väldigt glad när någon bemödar sig att säga någonting snällt.

Som idag. En mummu stannade plötsligt upp i det vi gjorde och kommenterade glatt att jag har så solbrända fötter, "Ihanat!". Det var roligt att höra. Jag jobbade för en gång skull barfota i sandalerna, eftersom det var jättevarmt på jobbet. Som alla vet kan man aldrig bli för smal eller för brun ;)


Lite senare fick jag en komplimang som jag kommer att leva länge på. Någon sa att "Oj, vilka vackra tänder du har! Alldeles perfekta!". Jag tycker nämligen att fina tänder är någonting av det bästa man kan ha. Vita, raka och friska tänder ska man vara glad över. Både utseendemässigt och rent bruksmässigt.

Sådant idag.

2 kommentarer: