fredag 9 juli 2010

Barbapapa

En varm kväll när jag var ute och åkte rullskridskor såg jag på långt håll ett vidunder som kom farande emot mig. Jag kunde inte för mitt liv se vad det var, annat än att det var stort, runt och ljusrött. Strax före yxpilakorsningen, där man åker under en bro möttes jag och vidundret.

Det var inte så konstigt när jag såg det på nära håll - det var bara en mycket stor, lång och synnerligen tjock, äldre farbror som var ute och gjorde samma sak som jag. Den största typ jag sett på ett par rullskridskor i hela mitt liv. Iklädd endast ett par små shorts, och i övrigt mycket rosa. Högst uppe på den stora, skära kroppen satt ett alldeles kalt, skärt huvud utan ett enda hårstrå. Hela den enorma, rosa gubben blänkte av svett.
Nu säger jag inte detta för att vara elak på något sätt. Jag missunnade honom på intet sätt att vara ute och åka, nästan helt naken. Men typen jag mötte var så lustigt lik Barbapapa. På rullskridskor. Fast han såg ut att ha det ganska trevligt:)

Bild: http://prosharks.com/mempic/13198.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar