fredag 2 juli 2010

Gräset

En fördel med att man inte är särskilt hysterisk gällande gräsklippning - sådär som det verkar vara i vissa hushåll, så att man blir fysiskt sjuk om gräset är längre än tre millimeter - är väl att gräset blir ganska mysigt och gulligt när det är lite längre. Jag har flera morgnar gått till postlådan i mjukt gräs täckt med vitklöverblom och småsmå blå förgätmigej-liknande blomster.

Sedan är det skönt att borra ner tårna i långt gräs också. Om ni undrar över mina tjusiga, knallrosa naglar så blev jag inspirerad av en tjej på jobbet, som jobbar barfota i sandalerna och alltid har knalligt lackade tånaglar. Själv jobbar jag med strumpor, eftersom jag helst vill undvika att få bajs mellan tårna. Någonting som är fullt möjligt på min arbetsplats. Alltså syns inte lacket. Men på fritiden lyser mina naglar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar