onsdag 28 juli 2010

Ett inlägg av det viktigare slaget

Är det någonting jag inte orkar satsa på är det smycken. Kul att ha, javisst - men jag kommer mig aldrig för att köpa. Förutom de där vanliga silverörhängena med lite tingel-tangel från H&M till särskilda tillfällen. Ni vet, för 4,95€. Örhängen som man utan värre gråt kan slarva bort.

Har klarat mig fint med mina fejksilverknoppar i öronen ända sedan jag köpte dem i Stockholm i våras, typ på BikBok eller H&M eller var det nu var. Har inte ens lyckats tappa dem. Men en dag när jag stod i hissen på jobbet noterade jag att örhängen för under 5€ inte håller saltvatten så bra, och jag har simmat rätt frekvent nu i sommar. Jag hade lätt gröna örsnibbar. Inte så fräscht.


Så idag passade jag på att köpa riktiga knoppar. Små silversaker. Det var dagens shopping det. Nu fortsätter vi simma - utan att få gröna öron för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar