onsdag 7 juli 2010

Klippt & skuren

Svettigt morgonskift igår, och sedan raka spåret hem för att ta en kall dusch. De senaste dagarna har jag åkt raka spåret från jobbet och hoppat i sjön, men igår hade jag inte tid. Alltså fick det näst bästa alternativet duga. Sedan bytte jag bilen mot cykeln och trampade iväg till frisören för att råda bot på det som finns uppe på mitt huvud, och som har vuxit sig lite väl långt. Här på landet får man trampa med vajande åkrar och ängar på båda sidor av vägen när man far till frisören. Ganska okej.


Ypperlig service hos Hanna, som frisören i Öja heter. Rekommenderas förresten varmt! Trevlig flicka, duktig frisör och riktigt billiga priser. Vi snackar about halva priset av det man betalar inne i stan, och kanske en tredjedel av det man betalar i större städer. För ett riktigt bra jobb. Jag menar, se på mig - hur snygg är inte JAG till exempel?!;)

4 kommentarer:

  1. Vill sii bild på nya frisyren!! :)

    Å instämmer, Hanna er bra å kiva!! :) Ja sku å måst ti frissan å fundera på att fa ti Hanna, men he er toko ställas tå man ska ända från Vasa...

    SvaraRadera
  2. ja var ida o klipp me o... men gissar att e var int lika billit som fö te :) kombe hejm några dag fr.o. 19 juni... kanske vi sku kuna ta en kaffe vi bryggan tå :D

    SvaraRadera
  3. Emma >> Va? Synsta e att bildn va riita? Ja fösöka laga e så foto-akto ja kuna. Ja e så roko på ti publicer bilden på me sjölv, men he e iaf kortari å sperroari:P Kanski e dyker upp na foto, annos får du koma å skåda e IRL!

    Nina >> Ne, Hanna e noo oslagbart billi. Å dukti! Åså vill man ju stöda "unga företagare i Öja" å. Nästan så e sku lön se ti koma från Åland å klipp se:P Va roolit att du e på väg hii! Fast 19 juli hoppas ja du mena? Annos missa ja de:P Nu minns ja int hu ja jobbar, men en Bryggankaffi ska ja absolut prioriter!

    SvaraRadera
  4. IRL er ju no definitivt bästa alternativi... :)

    SvaraRadera