onsdag 16 oktober 2013

Vuxna och tråkiga saker

I måndags bytte jag till vinterdäck. Jag och jag, förresten. Fick mycket hjälp av min bror den här gången. Kan bero på att det var sent, mörkt, jag var trött och det blåste kallt. Det var ingen som hade lust att stå och titta på när jag i snigelfart petar lös en mutter i gången bara för att jag KAN SJÄLV. Jag är långsam på att byta däck, nämligen.

En annan vuxen och tråkig sak jag gjorde var att än en gång plöja igenom en bunt obetalda räkningar. Igårkväll samlade jag energi och gick igenom facket där jag samlar dylik post. Det tog också länge. Om man jämför med all tid jag lägger på att tänka på att jag "verkligen borde betala de där räkningarna" så är det å andra sidan en lätt match.

Tycker inte om att göra tråkiga saker. Städa, betala räkningar, byta däck, tvätta bil, klippa gräs. Så tråkigt att jag kunde somna stående. Däremot gillar jag storligen när just de sakerna är gjorda. Klurig kombo.

Det jag däremot tycker om att göra är att träna. Ännu mera nu när gymmet är så fint och fräscht och har fått flera salar och mera utrymme. Ikväll blev det ett pass Bodypump i en sal där man hade gott om plats att härja vitt och brett. Det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar