lördag 5 oktober 2013

Otippat

Nu kommer ni inte att tro mig när jag säger detta, men jag har varit i Åbo igår och idag!

Det var nämligen som så att IPL, eller Institutionen för psykologi och logopedi, anordnade ett högtidstillfälle för oss som hade tagit examen. Låt så vara att det börjar vara två år sedan jag fick ut mina papper. Man bör väl ändå delta, kan man tycka. Fick skumpa och ros och fina ord, det är väl bra? 

Himla skumt att vara tillbaka i Åbo. Jag tog det lite som traumaterapi, kan man säga. Det är ju inte precis någon hemlighet att tiden i Åbo inte är något jag ser tillbaka på med njutning. Om vi säger så. 

Sedan var vi ut på mat och vin med klassen, plus lite mera vinsittning i en lägenhet.

Så här fint hade lillebror bäddat åt mig på soffan när vi kom dit. Ja, "vi", för jag vägrade gå hem ensam i natten, han fick komma och möta mig i Kaskisbacken. 

Imorse fick jag morgonkaffe till tonerna av min brors gitarrplink till "Hemma på vår gård". 

Och nu. Nu sitter jag på tåget hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar