onsdag 2 oktober 2013

Tut, tut på dig också

Inatt drömde jag att jag skulle på musikalen Fighting Star, den som nu är på mångas läppar här i Svenskfinland. Och hur fan jag än bar mig åt lyckades jag inte få telefonen i ljudlöst läge. Någon visade mig hur man kunde göra, nämligen att hålla in off-knappen tills alternativet "Stäng av" dök upp, och därifrån kunde man svepa sig uppåt till en annan meny där man kunde välja ljudlöst. Minns precis hur skärmen såg ut när jag försökte, men icke. Det gick inte.

Till sist fick Martin Melin, ni minns Robinson-vinnaren från 1997, komma till undsättning. Han hade polisuniform på sig. Och tillsammans försökte vi bli kloka på telefonen som jag inte förstod mig på. Och som faktiskt hade något irriterande tjutande för sig hela tiden. Länge höll vi på, tills jag höll på att bli galen och få tinnitus av det där oväsendet.

Sedan vaknade jag i min egen säng och konstaterade att telefonens väckning hade ringt. Ett bra tag. Ähum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar