lördag 14 september 2013

Stackarn

Stackars min storebror. Allt ska han hamna ut för. Idag ringde jag och frågade om han kunde hjälpa mig med ett stockat rör i köket. Att diska ett grillgaller med about tre kilo marinad och fett på i diskhon var kanske inte det smartaste beslutet jag tagit den senaste tiden, kom jag på. Enough is enough, tyckte avloppet och sa stopp.

Snäll som han är kom han såklart till undsättning. Och fick den kanske äckligaste nakkin på länge. Att rensa ett rör under en diskho på flottrester och matslimsor är kanske inte det roligaste man kan lägga sin lördagskväll på. Men resultatet blev finemang, och vi stod båda förnöjt och tittade på den fina virveln som bildades i diskbaljan när vattnet med sällan skådad kraft till sist strömmade ner genom avloppet. Score!

Och medan jag ändå hade honom på gång så frågade jag med min snällaste röst (lillasysterkortet är alltid tacksamt att spela, det smälter vem som helst) om han kunde tänka sig att ta sig en titt på handsfatet i badrummet också. Och såklart kunde han det. "Det här vill du inte se" sa han när han var mitt inne i... sanerandet. Och det ville jag inte heller. Men jag gjorde visst det ändå. One word: YÄK.

Gjort är det i alla fall. Och nuuuuuuu - vinkväll med flickorna. Kan behövas efter detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar