lördag 28 september 2013

Bebis

Idag har jag hälsat på min fina vän S med familj. Till familjen hör numera också den här fjuniga, mjuka, gäspande och gnyende lilla typen. Med karakteristiska små veck i de pyttiga öronen, med pigga och ibland lite olyckliga ögon och med alldeles lena, oförstörda fotsulor som inte ännu har testat att gå.

Jättesöt var hon, lillflickan. Sen fick jag också en kompis i storasystern som gärna kröp upp i famnen och frågade sjutusen frågor i minuten. Lustigt när barnen når en sådan ålder då man faktiskt kan börja förklara saker åt dem och de förstår vad man säger. Slås dock av hur svårt det är att förklara saker på ett vettigt sätt.

Lilla V frågade bland annat vad man gör när det är älgjakt, och när jag försökte berätta vad det går ut på blev det så spännande att underläppen nästan darrade. Ändå frågade hon mera. Fler och fler djur blandades med i diskussionen, igelkottar och antiloper och lodjur och elefanter. Ojoj.

Lutar åt en synnerligen stillsam afton ikväll. Och jag som är så uppspelt, var ska jag göra av all min energi? Tipiskt.

4 kommentarer:

  1. Tack för besöket, välkommen åter! Dehär me älgjakt va no grymt spännand. Ha tala om e mang gang saan nu å. Tilåme i natt måsta vi bädd om na liti så int älga sku slipp upp. " Fast pappa e stalk, ha bucka bolt döm" . Men jag tå? :D

    SvaraRadera
  2. Oj nej, bara ja int skapa na slags trauma för on nu!:-S Fast ja fösöka understryk hu RÄDD älgan e för OSS. Att di springer BORT mesama di sir oss... :) Nå, tur att on har starkan pappa. Å mamma å!

    Hon e kul, honde er äldsta. Hon har så mytji ti funder på så man undrar hu hjärnan hennas hindar arbeit såde grömt... <3

    SvaraRadera
  3. Nej, int jo du he :D Hi har en tendens att volt upp he mesta, veit int vannifrån o a fått he. Å på tal om skidåkning så e ja HEILT åv sama åsikt. Klart man måst kuna skider men hitt nu int åpå ti byri tävel.

    SvaraRadera
  4. Nå, ja e ju int så asiantuntija inom alla kategorier som ja sku vila verk. Nästan så ja fundera på ti ta bort hede inläggi tå e låått så präktit :P Men åsikten kvarstår - he e klart man ska stziider! Både för inlärningen å för koordinationen å för balansen å för att e för fan hör ti allmänbildning i deher landi. Tävel behöver man definitivt int. Om int man sjölv sku råk vila, alltså :)

    SvaraRadera