söndag 29 september 2013

Sloth mode

Hej. Idag har jag sovit bort nästan hela söndagen. Kanske lika bra det. Inte att sova bort dagen förstås, det var ju lite segt. Men att faktiskt sova lite helgen till ära. Vanligtvis brukar vi ju sitta uppe och lorva hela lördagen och inpå söndagsmorgonen, och sedan får jag ju aldrig någon sömn sånär som på ett par futtiga timmar. På söndag kväll brukar jag därmed vara ganska mör bakom pannbenet och undra vart den här helgen riktigt for, och vad den där grejen med "veckovila" är för någonting. Helgerna är rätt unga när man lever rock'n'rolliv. Men sjukt roliga!

Igår blev det ingen utgång och ingenting. Sent om sider, efter velande fram och tillbaka travade jag till Halkokari, satt en liten stund i soffan och pratade dumheter innan jag gick hem och stöp i soffan och somnade tidigt. Den tidiga kvällen till trots har jag alltså sovit lääänge. Så länge att jag i princip fick koffeinbrist för att morgonkaffet aldrig verkade bli av. Fick se till att tappa upp en megamugg och hälla den i huvudet så fort som möjligt för att inte få bestående men.

Nå, en helg av vila, sömn och eftertanke är kanske inte att underskatta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar