tisdag 24 september 2013

Biddy

Då börjar veckans andra dag vara all. Som en värdig avslutning på en bra dag snörde jag på mig pjucksen och drog och sprang en länk. För första gången i höst fick jag ta fingervantar på mig, och det kan väl räknas som något slags avslut på ett kapitel och början på ett nytt. Liksom att jag nu i två dagars tid har iklätt mig ballerinor på jobbet, istället för att som brukligt traska iväg i sandaler och bara tår på morgonen. Vemodigt är vad det är. Jag gillar ju inte att ha kläder och skor på mig!

Löprundan var av det magnifika slaget än en gång. Hoppas det blir en lång, snöfri höst innan vi får vinter. De där långa, mörka, friska kvällarna är så oslagbara att springa på. Bara jag, hörlurarna och gatlyktornas sken. Och ett rytmiskt tapp-tapp-tapp från skorna.

I övrigt har jag hittat ett viktigt konto att följa på Instagram. Detta är igelkotten Biddy (biddythehedgehog) som uppdaterar rätt frekvent från alla spännande platser han reser runt till. Ljuvlig liten typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar