torsdag 19 september 2013

Pepp, pepp

Den senaste veckan har jag varit på något vis överpeppad och vill absolut inte gå och lägga mig på kvällarna. Där efter elva är jag pigg och glad och energisk och skulle vilja göra roliga saker. Har lagt mig på småtimmarna hela veckan, bara för att jag inte har känt för att lägga mig.

För någon vecka sedan var jag i zombietillstånd, så denna nya fas är mycket välkommen. Skönt att vara lite mera levande igen. En delorsak kan vara att jag har trissat upp kaffekonsumtionen till ganska imponerande höjder nu igen. Hade dragit ner på kaffet delvis omedvetet (smakade inte, helt enkelt) en tid, men nu smakar det som aldrig förr. Den där första muggen på niokaffet - ah! Nästan så att man ser en liten, tjock, naken ängel spela en fanfar på sin gyllene trumpet ovanför mitt huvud just då.

Om ni vill veta vad jag har gjort idag så kan jag meddela att det är same old, same old. Jobbat, tränat, ätit, surfat. Så sjukt läckert före när jag cyklade hem från gymmet ikväll. Varmt som en sommarkväll med mörkt och mysigt. Mmm. Och nu sitter jag alltså här och är pigg och energisk och har inget intresse för något så trivialt som att sova. Bah!

Det som var sorgligt idag var att vår vän Åke Blomqvist har avlidit. Ingen mera discodans för hans del. Nästa gång vi träffas med flickorna måste vi nog ta och spela upp vårt favoritklipp på Youtube som vi alltid fastnar framför vid våra vinprovningar. Och så ska vi dansa lite för att hedra hans minne. RIP, Åke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar