tisdag 14 februari 2012

Vändagspresenten

Drog direkt till Intersport efter jobbet för att tjacka nya skor. Den uppmärksamme minns kanske att jag fick världens skoskav i söndags, eftersom fodret i hälen hade slitits ut så att en vass kant från innandömet kom åt att sticka mig precis vid akillessenan.

Egentligen hatar jag att bli betjänad i butiker, jag vill SATAN SJÄLV titta och bestämma, utan att någon jobbig försäljare flåsar en i nacken. Men med just löpskor måste man nästan ta emot hjälp. Jag har till exempel aldrig lär mig veta skillnad på neutrala- och pronationsskor, måste alltid fråga vilka som är vad. Lättast går det när en försäljare pekar ut de som passar mig och sedan får jag prova de par som finns kvar att välja mellan.

På about åtta minuter hade jag hittat mitt par. Som jag köpte i vändagspresang åt mig själv. Samma modell som mitt tidigare par, men uppdaterad färg. Sitter som ett smäck. Skitbra, detta.


6 kommentarer:

  1. Härlit!

    Snabb handel e bra handel ur både köparens o säljarens synvinkel, inget tjafs, tå man veit va man vil så ere enkelt. Ju meir ointressant produkt, desto viktigare att allt löper som smort. Brukar själv bli lätt frustrerad på allt som tar länger än 15 tå e gälder klädinköp...naa som tu säkert int halder mee om men i alla fall...;)

    Såja, Glad Vändag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja föredrar noo snabbt å tidseffektivt tå e gälder klääden å, har int ritti ro ti sta å påta hu läng som helst om ja faktiskt ska ha na. Om man bara tidsfördrivs-provar kläden så er int e så noga, tå böver man ju int ha uträtta na vettit.

      Detsamma!

      Radera
  2. Har själv likadana men förra årets modell, gårrbra skoa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade också samma modell tidigare:

      http://majahenrika.blogspot.com/2010/04/mina-olen-kenkaostokset.html

      Ti va hurja bra!:)

      Radera