söndag 5 februari 2012

Bläddra

Det som är bra med en blogg (eller ja, säkert dagbok också, men nu är ju bloggande mera min grej) är att man kan bläddra tillbaka och kolla vad man gjorde vid ett visst tillfälle. Just nu klickar jag mig ofta tillbaka till juli 2011, njuter av att läsa ord som "varmt", "strand", "simma" och sådant, och titta på bilder med blå himmel och gyllenbrun sand och sucka lite längtande. Och vira filten lite tätare kring kroppen.

Det som också är kul är att gå tillbaka till samma datum ett annat år. Till exempel till 5.2.2009, alltså för exakt tre år sedan, skrev jag det här. Satt på biblioteket i Åbo, skrev på kanden och hade en praktikperiod på gång. Sådant var på agendan då. Idag skriver jag ingen kand, och ingenting annat heller, förutom blogginlägg när jag känner för det. Inte har jag någon praktik och inte bor jag i Åbo. På ett sätt som en helt annan värld.

2 kommentarer:

  1. Juli 2011 var awesome, "catch the rapu" :D Men he kan ju ha viri i augusti?

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Catch the rapu", elder som man kan sammanfatt e: "Iiiiiiih!!!". Just ja, hede fick ja ju int säj åt nan... :D

      Radera