torsdag 2 februari 2012

Glansbilden att plocka fram

I somras (aah, den lååånga, varma, fantastiska sommaren 2011) skrev jag ett inlägg, en slags vacker glansbild att ta fram en kall vinterdag. Nu är det en sådan. Inte en januaridag dock, som jag nämner i inlägget, utan en februarisådan. Bra det, förresten. Det betyder en månad närmare sommaren. 

Och! Det där jag nämnde, att jag "borde skaffa en termosmugg" för dessa strandmorgnar. Fixat! Jag fick den här termosmuggen av mamma i julklapp. Rosa, dessutom. Nu är det bara att vänta, vänta, vänta tills man nästa gång får låta saltvattnet torka på kroppen efter ett morgondopp på en stilla strand. Sitta och njuta av en klar morgonsol som är riktigt het fast klockan är strax efter nio på förmiddagen. Borra ner tårna i sanden. Kanske läsa någonting. Och smutta kaffe ur sin rosa mugg!

Reality check: termometern visar just nu -24,7.

1 kommentar:

  1. Den är helvetisk, denhär kylan. Men snart är det vår, sen blir det sommar.
    På jobbet har jag redan plockat fram balkonglådor, räfsor och tro det eller ej- myggljus.

    SvaraRadera