onsdag 1 februari 2012

Prioriteringar

Förra veckan såg jag det fånigaste och mest malplacerade jag sett på länge. Någon som var ute och gick i smällkölden med en sådan där vidrig nakenhund. Känns det inte på något vis fel att spatsera runt med en naken, rosa, sönderavlad sak när man knappt själv tål gå omkring fast man är påbyltad som en michelingubbe? Djuret darrade även om det var iklätt någon slags dunväst (!) och såg ut som om det hellre hade befunnit sig någon annanstans.

Att djur går omkring med kläder på sig är ett område som jag ikki tänker gå in närmare på här. Men kort sagt: jag blir obekväm i själen av att titta på påklädda hundar. Herregud så det kan irritera mig. Jag tänker bara på att det just nu i denna köld finns människor som fryser ihjäl, som inte har kläder, som förlorar fingrar och tår i den här kölden ute i länder inte långt härifrån. Föräldralösa barn som exakt i denna stund ligger i någon kloak i S:t Petersburg och värmer sig och sniffar lim för att klara det iskalla livet på gatan. Kölden ligger hård över Europa, folk fryser ihjäl - och så klär dumma idioter på hundar och går omkring på stan. Det går kanske inte att jämföra direkt, och det ena påverkar knappast det andra. Men fan vad det är provocerande.

4 kommentarer:

  1. Jag är faktiskt stolt över dina funderingar ibland Maja! Kunde inte sagt det bättre själv! Mor Tuta

    SvaraRadera
  2. 3:33 ---> :
    http://youtu.be/6Q6iHiIv77k

    Hihi...:P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt så e just Eddie ungifär enda hundn som ja int direkt äcklas åv. Han e så att säj ovanlit bra för ti vara hund. Men så er an ju en fiktivan figur å (t.ex: skällder int, håårar int, stinker int hund å travar int nervöst omkring me dömde jävla klöönan knattrand mot golvi). Å så ere deilvis för att Martin e min favoritfigur, å Eddie hör ihop me an.

      Radera