tisdag 7 december 2010

Hutter

Dagens önskan: en heltäckande kroppsstrumpa fodrad med vetekorn. Värmes två minuter i mikron och påklädes sedan. Fy, vad jag fryser! Har varit småfusen hela dagen, och cykelturen hem gjorde inte saken bättre.
Jag har som ni märker lite pippi på detta med vetedynor, och tycker att principen kunde användas till en massa nyttigt. Jag nämnde ju redan ett uppvärmbart sadelöverdrag till cykeln, och nu skulle alltså en helkroppsvariant vara efterfrågad. I verkligheten äger jag inte ens den vanliga varianten, alltså uppvärmbar vetepåse. Inte ens minsta gryn. Skulle vilja ha, dock. Tror jag kryper ihop bredvid mitt varmaste värmeelement här. Skulle inte förvåna mig ifall jag somnade.

5 kommentarer:

  1. Detta kanske vore något? :)

    http://www.obhnordica.fi/Default.aspx?ID=526&ProductID=PROD611

    SvaraRadera
  2. Du ska fara å fråg ett till Hemtex. Ja var förra vintras ti å köpt åt me sjölv.
    Men du måst som sagt fråg ett, ti hadd int lagt ut dem på hyllona tå ja var ter.

    SvaraRadera
  3. Åh, ja fick en vetedyno ti morsdaan ein år åv Björn... he er guld värd.. Bra ti typ allt. Tå man e sjuk, har kald fötren, har hövovärk (ibland hjälper e ti badd me varmt), tå man har sjuk korsrygg, tå man har stel axlan... you name it!! It´s the shit! :)

    //tha machine

    SvaraRadera
  4. Ååh, en sådan vill jag också ha! Jag brukar sova med en engelsk hot water bottle och det har varit vinterns räddning.

    SvaraRadera
  5. Jessica >> Den är säkert varm och skön! Men jag gillar ju inte riktigt elektriska pryttlar, så jag skulle nog föredra vetepåsen (som man förresten sådär gammaldags och pittoreskt värmer I MIKRON. Jag är inte alls motsägelsefull...:D)

    Roger >> Jo, ja ha noo siitt döm liiti jer å ter, men ha alder komi me för ti köp... Ingen aning om vaför.

    Emz >> Åh, vilken bra man du har!;) Ja sku å hitt mang användningsområd för en vetekudd... Kald händren/föötren, mensvärkslindrare, värmedyyno tå man ligger i soffon, osv osv. Måst noo bara sii till ti skaff, hör ja!

    jonna >> Låter mysigt! Jag såg en såndär vattenflaska med stickat överdrag häromdagen, och de verkar också läckra. Mmm, värme:)

    SvaraRadera