söndag 12 december 2010

Död linje på söndag kväll

Sen kan man ju undra varför jag alltid sparar allt till sista minuten. Deadline på en uppgift ikväll, och det har jag vetat om hur länge som helst. Är den inlämnad? Nej. Är det söndag, och man hellre skulle vilja göra annat än skriva maratonuppgifter idag? Ja.

Nå, jag har i alla fall börjat. Alltså legat i soffan och läst ett kompendie. Kommer att bli en sen kväll, detta.

Det jag inte har sparat till sista minuten i år är - hören und häpfnen - julklapparna. Igår traskade jag stillsamt på stan i ett stämningsfullt, julbelysningsupplyst vinterkokkola och handlade ett par klappar. Och insåg när jag kom hem att jag nog är klar nu. Den elfte december. Utan att ens ha panikköpt någonting för att jag inte hinner leta mera nu. Jag har helt smärtsamt och med tindrande ögon råkat handla alltihopa, utspritt på några dagar i stan. Så här borde man ju alltid göra.

1 kommentar:

  1. panikköpt! Ha! Tack för att lära mig en ny svensk ord. Jag ¨panikköpa¨varje år på jultiden.

    SvaraRadera