onsdag 8 december 2010

Bara hur som helst

Muahaha. Jamen jag gjorde ju det igår. På riktigt. Somnade lutad mot värmeelementet. Jag var så himla frusen och ynkepynk igår så jag steg upp från datorn och satte mig på huk på golvet och försökte samla värme från mitt varmaste värmeelement. Det var varmt och gosigt, så jag kurade ihop mig och kröp ihop nära värmekällan - och somnade. Vaknade en knapp timme senare, liggande på golvet tryckt mot elementet. Som en kattunge som söker närhet hos sin mamma.

Eventuellt är synen "ullig kattunge som kryper intill sin mamma" lite gulligare än "stelfrusen brud trycker sig desperat mot ett dammigt element". Men hur som helst. Tänk er synen. Och detta är inte första gången jag somnar i konstiga situationer. Jag har somnat på lektioner, på möten och en gång ifjol när jag satte mig på bastugolvet en stund. Den gången sov jag länge, ett par timmar har jag för mig. Lite narkolepsivarning.

Har drömt dessa mina ändlösa drömmar de senaste nätterna igen. En natt körde jag någon slags gammal, fin bil som jag bara inte kunde vända om. Hur jag än försökte sakta in och hitta lämpliga ställen att svänga på så fick jag inte stopp på kärran. Den bara ökade i fart och gled förbi varje hållplats och vägskäl... antagligen för evigt.

Nästa natt drömde jag att jag var på ett gym och skulle lyfta skrot, men inte hittade ett enda jävla handtag som funkade! Alltså på gymmet fanns bara olika typer av kabelmaskiner, men inga hela handtag. Jag sökte och sökte, hittade ibland något handtag, men det var alltid trasigt eller odugligt. Där gick jag omkring och blev mer och mer frustrerad.

Inatt var det någonting med en helikopter som surrade och cirklade omkring. Högst antagligen utan att hitta fram till det den skulle. Det är så mina drömmar funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar