tisdag 1 juli 2008

Prooa sak

För att få kalla sig bloggare bör man helst leva hela sitt liv - eller i alla fall en stor del av det - med bloggen i tankarna. Blogga flera gånger dagligen, krydda med bilder och i princip dela med sig av allt man tänker på under dagen. I så fall är jag nog ingen bloggare för tillfället. Det verkar bli glest med inlägg under sommaren. Orsak? Det är sommar, jag har således mycket mera av det man kan kalla ett liv än jag har nere i Åbo under skolåret. Samtidigt har jag så lite liv man bara kan ha. Det enda jag ju gör är att färdas mellan arbetsskift. Känns det som.

Nästa vecka kommer jag att gå från att knappt ha ett liv till att definitivt sakna allt som kan liknas vid ett liv. Då börjar nämligen simskolan, alltså jobb nummer två. Det blir simskola på morgonen och så raka spåret iväg på kvällsskift, i bästa fall bara några minuter försenad. Detta ifall absolut ingenting oförutsett inträffar, och jag borde egentligen smita minst 5-10 minuter tidigare från jobb 1 för att hinna till jobb 2. Äta är ingenting att hoppas på, om jag nu inte sitter och äter kycklingstrimlor i bilen...? Nå, en liten diet har inte skadat någon, allt detta stressande kanske får en att bränna lite extra. Varför, varför gör jag detta igen? Precis som om jag inte skulle ha prövat på det redan ifjol!

Samtidigt är det ju så roligt att ha simskola. Jag vill ju. Men det jag inte vll är att stressa mellan två ställen, när jag egentligen vet att jag inte riktigt hinner med någon av dem. Har man 100% och två jobb kan man bara lägga 50% på vardera, ohjälpligen. Nå, det är ju bara 10 dagar. Ifjol hade jag dessutom praktik två dagar i veckan utöver jobb 1 och jobb 2. Så i år blir det en lätt match;)

Nej, nu vill jag inte tänka på det mera. Det får jag ta sedan när det kommer. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar