tisdag 22 juli 2008

De´ e´ över nu...


Nu har jag satt punkt för mina maratonarbetsdagar denna sommar! Simskolan är med andra ord över, och ikväll höll vi avslutning för våra elever med föräldrar. Vädret visade sig från sin allra sämsta sida, med regn, rusk, blåst och kallt vatten. De tappraste eleverna följde dock med oss ut i vattnet och visade upp vad de kunde inför sina stolta föräldrar som stod på stranden och hukade sig i ovädret. Duktiga flickor och pojkar hade vi!:)

Efter vistelsen i ett iskallt vatten kravlade vi oss upp, och gick in i sportstugan. Simskoleavslutningar ska helst utspela sig på stranden i solen, så föräldrar och syskon får sitta och kalasa på sin saft och sina munkar lite varstans, men nu ville nog ingen vistas ute. Vi fick så lov att sitta och kura inomhus istället, och dela ut betyg och märken där istället. Men saft och munk bjöds det på, precis som traditionen bjuder när det är simskola i Öja:)

Och precis som traditionen bjuder blev också Emma, Kajsa och jag kastade i sjön av våra kära simskoleelever! Trodde att de hade glömt bort det, eller att de förbarmade sig över oss på grund av vädret - eller att vi helt enkelt skaffat oss en såpass stor respekt hos dem att de helt enkelt inte vågade... men nej. De väntade bara tills vi hade fått på oss torra kläder efter simningen och hann tro att vi skulle klara oss torrskodda. Fy! Men lite klädsim har väl aldrig skadat.

Känns nästan som semester nu, när jag jobbar bara ett skift om dagen, och dessutom slipper joxa med handdukar och våta kläder. Nu har jag dessutom tid att äta lite då och då... Men jag ska inte underskatta det jobb jag har nu heller. Det är krävande och tungt det också, helt klart. Men det ska bli skönt att få koncentrera sig på en sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar